من در دهه 50 میلادی دانشآموز البرز بودم. رفتار مؤدبانه و شایستۀ دانشآموزان البرز نسبت به یکدیگر و روابط دوستانه شاگرد و معلم با آنچه در دیگر مدارس و در بخش اعظم جامعه میگذشت، بسیار فاصله داشت.
بین نظام آموزشی حاکم بر مدرسهها و فضای ساختمان و معماری آنها، ارتباط تنگاتنگی وجود دارد و این موضوع ضرورت توجه به معماری مدارس و فضاهای آموزشی را میطلبد. در این گزارش پژوهشی قصد داریم مرور کوتاهی بر ارتباط بین معماری فضای مدرسهها و تحولات نظام آموزشی از دوران سنتی به دوران مدرن داشته باشیم.
گاهی فقط حضور یا نام یک فرد برای اعتبار بخشیدن به یک مجموعه کافی است، اما داستان "دبیرستان ماندگار البرز"، حکایت دیگری است. حکایت «نامدارانی» است که برای ماندگاری «ایران» تلاش کردهاند و این نامهاست که «البرز» را هم نامدار و هم ماندگار نگاه داشته است.
کاربر جدید هستید؟ ثبت نام در تارنما
کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟ بازیابی رمز عبور
کد تایید به شماره همراه شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد
زمان با قیمانده تا فعال شدن ارسال مجدد کد.:
قبلا در تارنما ثبت نام کرده اید؟ وارد شوید
فشردن دکمه ثبت نام به معنی پذیرفتن کلیه قوانین و مقررات تارنما می باشد
کد تایید را وارد نمایید